2008. március 17., hétfő

Ken Lum

Ken Lum (1956) Tükörlabirintus 2002 „Mirror Maze” xi. kasseli dokumentán mutatta be.

mirror works: "The mirror is an utopia as much as it is a place without a place. In the mirror I see myself where I am not: in an unreal space which appears virtually behind the surface; I am there where I am not, a kind of shadow that endows me with my own visibility, shows me where I am absent. But the mirror sends me back to the place I am actually occupying; from the mirror I discover myself to be absent in the place where I am, as I see myself there". (1998)

SunnO))) / (Repeater) Decay / Coma Mirror

Banks Violette: SunnO))) / (Repeater) Decay / Coma Mirror, 2006 (Saatchi Gallery, London)

„Banks Violette’s Untitled takes as its origin a performance by the rock bank SunnO))) which the audience was allowed to hear, but not to see. Casting their stage equipment in salt, Violette’s Untitled comprises the only visual documentation of this event. Through its strange crystalline and ghostly presence, Untitled captures the lingering aura of ominous phenomena. Reminiscent of the biblical story of Sodom, Violettle’s contemporary ‘pillars’ of salt give aftermath testimony to forbidden indulgence. During SunnO)))’s performance, the lead singer was encased in a black coffin. Represented as a shard-like abstraction, an ebony form takes centre stage as a mysterious monument of dissolution.”

Banks Violette: SunnO))) / (Repeater) Decay / Coma Mirror, 2006, white cast salt space Steel, hardware, plywood, paint, fibreglass, tinted epoxy, salt, resin. Dimensions variable

A.A. Bronson

A. A. Bronson (1946, Torontoban és NY-ban él, a General Idea tagja 1969-94)

Mirror Sequences (1969-70) című fotósorozat készítésével Bronson a saját testére koncentrált elsősorban. Központi téma a test viszonya saját magához, a barátai testéhez. Az identitás keresésével, illetve a másoktól való különállás kérdéseivel foglalkozott.

Tom Phillips

Tom Phillips: Mirror 2006, Pastel on paper, 82 x 55 cm

Tom Phillips kiállításán a Flowers Central-ban (London),
WORD • IMAGE • ORNAMENT címmel, 2007 október 24-november 24.

/Tom Phillips 1966-ban kezdte el átalakítani W.H.Mallock angol viktoriánus író könyvét, a Human Document-et (1892). Az átalakítás ma sem ért véget, a különböző oldalakat többféleképpen módosította, ennek megfelelően több verziója létezik a könyvnek. Humument, máshogy Humument/